1/10e !! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu 1/10e !! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu

1/10e !!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

31 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Pineville

Wauw de tijd vliegt, ben nu al op 10% van mn reis en het vloog voorbij!

Het begint hier met de dag eigenlijk leuker te worden. Elke dag gaat het engels weer wat makkelijker en leer je de mensen weer wat beter kennen.
Vorig weekeind hadden we op zaterdag een verjaardag feestje van mn host nichtje die 6 werd en daarna een Share meeting met alle exchange students. Daar kregen we weer te horen wat we wel en vooral niet mogen haha. Toen op zondag hebben we weer de hele dag in de auto gezeten om home visits te doen.
De week op school was prima en ben inmiddels al 4 x van wiskunde klas verandert waardoor dus ook mn andere klassen soms veranderen. Heel fijn. Het wiskunde hier heeft echt niks te maken met het wiskunde op VMBO. Daar was ik vrij goed in wiskunde dus ik werd hier gelijk in de hoogste klas gedropt ahaha. Maar alle andere vakken zijn opzich wel te doen alleen krijg ik nog niet alles mee door onder andere de taal maar dat komt vast nog wel. Ik heb al leuke vrienden en omdat ik en Rikke natuurlijk uit t buitenland komen en 'anders' zijn vinden mensen ons heel interessant en willen mensen echt met je praten. Ook hadden meisjes al 'een crush on me'. Nog meer awkward kan het gewoon niet.
Gelukkig hebben we echt een super goede vriend, Cainen, die in onze straat woont en ons van en naar school brengt. Doei schoolbus!
We kregen twee weken geleden een met de hele school tegelijk in het auditorium (wat echt mega groot is) een soort van speech van de (ik denk) directeur. Dat ging (in schreeuw toon) zo:

If you don't wanna be a part of our family, JUST LEAVE
If you aren't play to win, JUST LEAVE
If you don't do everything you can, JUST LEAVE

Iedereen zat met volle aandacht te luisteren en begon tussendoor te klappen terwijl ik daar echt zat en mn lach niet kon inhouden. Echt hilarisch gewoon.
Vrijdag avond hadden we dan eindelijk de eerste game waar we moesten cheerleaden.(opa, dat zijn altijd meisjes in jurkjes die het football, basketball en soccer team aanmoedigen). Het was in Pineville high school en het was zo gaaf. Echt honderden honderden mensen met shirtjes aan van de school en natuurlijk de cheerleaders van alle scholen. Echt het was nog leuker dan je ziet in films. Echt jammer dan Nederland niet zon school spirit heeft want dat is echt leuk. Alleen wat wat minder was, wij waren echt slecht hahaha. We hadden nog geen 3 weken om 30 cheers te leren. Maar het was leuk en daar gaat t om. En het leukste (en volgens de directeur het belangrijkste) we hadden dik gewonnen!! Go Tioga!
Zaterdag hadden we een poolparty bij een Spaanse exchange student die in Alexandria woont. Het was echt heel erg gezellig, zij zit in een vrij rijk gezin met een hele mooie tuin en zwembad. Weer nieuwe mensen leren kennen:).
Vandaag zijn we voor t eerst naar de kerk geweest (mam, trots?). Het was anders.. Eerst gingen we in een klein kamertje met zn 8en ofzo een beetje praten over awkwardheid en over uit je je comfort zone stappen (nou, ik geloof dat ik dat nu dit hele jaar aan het doen ben ahah). Dat vond ik maar raar en vooral awkward! Daarna kwam het nog veel gekkere gedeelte. Het was een soort van hele grote donkere zaal met honderden mensen en disco lichten en harde live muziek en mensen stonden met hun armen omhoog te dansen. En weer een speech waar ik mn lach weer moest inhouden, sorry Amerika.

Vrijdag avond hebben we een Prep Relly en weer een cheer game en daarna gaan we tot en met maandag naar New Orleans! Echt heel erg veel zin in.

Goodnight!

Ps er zijn foto's

  • 03 September 2015 - 22:26

    Jans:

    Lieve Viev,

    Leuk om je verhalen te lezen en wat fijn dat je het steeds leuker gaat vinden. Ik kan zeggen dat je er vooral van moet genieten, maar dat doe je volgens mij ook.
    De zomer in Nederland is voorbij. Helaas niet meer buiten zitten en buiten eten. Het vakantieleven is voorbij en nu weer gewoon aan het werk. Het wordt hier in huis steeds stiller. Bram is nog niet op kamers, maar is wel heeeeeel vaak in Leiden bij zijn vriendin. Dus het voelt wel een beetje alsof hij ook het huis uit is.
    A.s. woensdag moet Lusanne haar scriptie verdedigen en krijgt daarna haar master uitgereikt. Wij gaan er ook naar toe en opa en oma gaan ook mee. Het is wel een feestje waard!
    Liefs, Jans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pineville

High School Year

Eind juli ga ik naar Louisiana voor een jaar high school!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2016

laatste twee weken

07 April 2016

Nola

11 Maart 2016

februari-maart

28 Januari 2016

Januari

27 December 2015

Christmas
Vivian

Mijn leven in Louisiana

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 15757

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 01 Augustus 2016

High School Year

Landen bezocht: