Christmas feelings - Reisverslag uit Fishville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu Christmas feelings - Reisverslag uit Fishville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu

Christmas feelings

Blijf op de hoogte en volg Vivian

06 December 2015 | Verenigde Staten, Fishville

Hallo Iedereen,

Ik had gister nacht nogal lang geslapen, 13 uur, en kan nu dus niet slapen dus ik dacht, het word wel weer eens tijd voor een blog.

Iets van drie weken geleden moest Connie op vrijdag avond helpen bij de Football game van de school waar ze les geeft. Ik en sanna gingen mee om bij de game te kijken. Die school (Jena High) heeft een mega grote school spirit en iedereen op de tribunes stond te schreeuwen en juichen met ballen en toeters. Ik wist echt niet wat ik zag haha. Ik vond hete vooral raar dat het verschil in school spirit tussen de scholen dus zo groot is.
Op zaterdag gingen ik en sanna samen met Cici naar de bios en daarna uiteten. De dag daarna had onze host broer, Zach, een toneel uitvoering van zn college (hij deed het licht en het geluid deze keer) dus daar gingen we kijken. Het duurde 3 uur! Het was een kerst toneel met heel veel Amerikaanse grappen en hele erge accenten dat ik en sanna er niet zo heel veel van snapte. Ondanks dat wat het toch wel heel gezellig, het was ons eerste uitje of iets met kerst :).
Toen was er weer een ‘gewone’ school week. Er is voor mij nooit echt een gewone week op school. Een dag regende het heel hard dus moesten we allemaal naar huis. Vond ik nogal apart maar niet dat ik het erg vond natuurlijk haha. Wel wonen heel veel mensen hier op een soort van zand wegen in het, ik denk zo’n 90% van de mensen. Ook daar moet de schoolbus gewoon over en dat ik soms best eng want met regen word dat heel glad en dan voel je de bus soms slippen.
De vrijdag hadden we een half-day en gingen we naar huis om 12 uur en met onze math-class hadden we ‘food-day’ en moest iedereen eten meenemen. Ik had een Nederlandse appeltaart gemaakt en ik heb geen idee waarom maar hij smaakte gewoon niet naar thuis maar alsnog vond iedereen het lekker:). Er was zo zo zo veel eten ohmyyy.
De zaterdag gingen ik, Sanna en Connie naar Lafayette om te shoppen. Ik had vast wat kerst-cadeaus gekocht (met onze exchange-student club deden we secret santa en moest ik ook cadeautjes kopen).
De zondag ging ik naar Viola in Mississippi! John bracht me ochtends op de motor en dat was best wel vet. We hadden samen sinterklaas gevierd wat echt heel leuk was haha. Papa en mama hadden me een zak met cadeautjes gestuurd en haar ouders ook. Ook hadden we pepernoten en chocolade letters. En Viola’s ouders sturen haar elke maand kaas, heel veel kaas (pap mam, stiekeme hint:) ). We zijn naar Natches downtown geweest en naar de Mississippi natuurlijk. Verder hebben we veel gechild en brownies gebakken en nog even geshopt in Alexandria. Het waren drie hele gezellige dagen! Ik kwam weer thuis op woensdag en donderdag was het thanksgiving wat echt zoo leuk was met zoo veel eten. Er kwam wat familie van Connie en we hebben heel lekker kalkoen gegeten en nog veel en veel meer. De vrijdag was het beruchte Black Friday met heel veel sale. We gingen niet zoals de meeste gekken om 4 uur ochtends al voor de winkel staan wachten om als eerste binnen te zijn. Wij gingen middags even naar Alexandria maar niet voor zo lang. Ik had ook maar 1 shirtje gekocht. Daarna nog weer eens voor de verandering uiteten geweest waar het zoo druk was. Toen avonds hebben we de kerst boom opgetuigd. Hij is ongeveer 3,5 meter hoog wat echt heel mooi staat. Helaas is die wel nep maar goed. De eerste cadeautjes liggen er al onder en de stockings zijn ook al gekocht, can't wait!
Toen hadden we deze week weer ‘gewoon’ school. We hadden dinsdag onze derde soccer game en ook helaas weer verloren. We hebben nog geen een keer gewonnen. Gelukkig is er wel een nieuwe regel, zodra er een verschil van 8 punten is, word de game gestopt en heeft dat team gewonnen dus we hebben nooit met meer dan 8-0 verloren haha. Een game day gaat als volgt:
We gaan naar school in onze warm-up (een trainings pak met Grant High Soccer erop en onze naam) en onze jersey aan (ik ben nummer 27). We hebben gewoon de dag les. Na school kleden we ons om en gaan we naar de kantine waar we eten. Er is altijd een andere ouder die voor het eten zorgt, meestal is het pizza. Na het eten chillen we even met het boys team buiten of binnen. Dan gaan we in de school bus naar de school waar we de game hebben. We hebben tot nu toe nog geen home game gehad maar ik geloof over twee weken maar dan hoeven we natuurlijk niet met de bus. Dan daar doen we de warming up en dan hebben de meisjes eerst de game en de jongens daarna. Dan brengt de school bus ons weer naar de school.
Eerst vond ik voetbal nooit echt leuk maar nu ik een beetje snap hoe het werkt en ongeveer weet hoe ik een bal moet schieten word het steeds leuker! Ik ben meestal defender en soms keeper. We hebben maandag en dinsdag weer twee games. Ik hoop toch echt dat we een keertje gaan winnen, of naja, op zn minst voor het eerst een goal maken. Deze week hoorde ik dat Grant ook een powerlifting team krijgt en ik kan dus toch gaan powerliften whoeee. Eerst hadden ze het niet en dat vond ik best wel jammer omdat ik dat op Tioga zou gaan doen maar toen veranderde ik van school enzo. Maar er komt nu voor het eerst een meisjes team yes. De try-outs zijn woensdag. Ook ga ik waarschijnlijk track doen ook al vind ik hard lopen echt niet leuk maar goed.
Woensdag hadden we een uitje met school naar New Orleans. Het was naar een WW2 museum met World history ook al heb ik geen world history maar de school neemt alle exchange students mee met leuke tripjes wat ik heel leuk vind. We gingen laatst ook naar Baton rouge. Ik kreeg van school ook een brief of ik mee wou naar New York in 2017. Maar natuurlijk school, bedankt. Gister was het winter fest in Alexandria en ze hadden een soort braderie en fake sneeuw en een ijsbaantje. Wij wouden gaan schaatsen natuurlijk dus wij gingen erheen. Kwamen we daar aan, was een rij voor het schaatsen door ongeveer de hele stad. Nou dat hebben we dus niet gedaan. We gaan in de kerst vakantie naar Lafayette want daar is een echte grote binnen schaatshal. Dat is vast een stuk beter.
Vanavond hadden we een kerst feestje van onze Amerikaanse organisatie Share. Ik vond het raar dat er maar 10 students waren van de 35. Alsnog was het leuk en hebben we een kamp vuur gemaakt met hot dogs en vuurwerk afgestoken.
Nog maar twee weekjes school en dan is het al weer kerstvakantie en dat betekend dat ik alweer op de helft ben van dit avontuur, wauuww.

In spring-break komen juul en mam langs voor een weekje! Daar heb ik echt super veel zin in.

Met Jack gaat het goed maar hij heeft echt kuren. Dan transformeert ie in een ninja en dan moet echt alles kapot en moet overal op klimmen en overal in bijten. Maar nu ligt ie heel lief op mn buik te slapen.

Alle High School in Amerika hebben Lettermans. Dat zijn een soort van leren bomberjacks in de kleuren van de school. Daarop staat je naam en de school en je kan allemaal batches verzamelen van je sporten. Je kan zo’n jas krijgen als je een sport meer dan twee jaar doet. Het is echt iets heel typisch High Schools maar als exchange student kan je er dus geen krijgen omdat je hier maar bent voor 1 jaar. Nu heb ik gevraagd aan een leraar of ze weet of ze er niet een kunnen bestellen voor me en ze dacht misschien wel maar ze zou het even uitzoeken dus ik hoop het zoo erg.

Volgende week is er een kerst parade in Pineville. Alle exchange students van Share hebben een kerst kar waar we op gaan. We hebben allemaal een kerst muts met ons land erop. Ik denk dat het heel leuk word!

Nou, het is al laat dus goodnight everyone!

Loveeeee,

Vivian

  • 06 December 2015 - 19:03

    Evelien:

    Klinkt allemaal erg leuk en spannend Vief. Dan is het hier maar een saaie boel. Behalve Sinterklaas natuurlijk. De gedichten waren dit jaar van zeer hoog niveau.
    Juul en ik kijken uit naar onze trip naar de USA. Liefs mam

  • 23 December 2015 - 16:57

    Jans:

    Lieve Vivian,

    Leuk om al je verhalen te lezen. Er gebeurt altijd wel iets bij jou. Het zijn allemaal geweldige ervaringen voor het leven. Ik kan wel zeggen: geniet ervan, maar dat doe je al, volgens mij.
    Eerste Kerstdag zitten wij met zijn tienen hier aan tafel. Iedereen is thuis met alle aanhang en opa en oma zullen er ook bij zijn. Ze worden door Lusanne opgehaald en na de kaasfondue ook weer thuis gebracht.
    Het zal zeker heel gezellig worden.

    Wij wensen jou hele leuke, goede en fijne feestdagen. Ook dat is weer een ervaring om het zonder je eigen familie te vieren.

    Veel liefs,
    Jans, Dick en Bram (nog steeds niet uit huis, ha ha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fishville

High School Year

Eind juli ga ik naar Louisiana voor een jaar high school!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2016

laatste twee weken

07 April 2016

Nola

11 Maart 2016

februari-maart

28 Januari 2016

Januari

27 December 2015

Christmas
Vivian

Mijn leven in Louisiana

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 15754

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 01 Augustus 2016

High School Year

Landen bezocht: