Januari - Reisverslag uit Fishville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu Januari - Reisverslag uit Fishville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu

Januari

Blijf op de hoogte en volg Vivian

28 Januari 2016 | Verenigde Staten, Fishville

Hallo iedereen,

Het is alweer een hele tijd geleden dag ik voor het laatst geblogd heb dus dat word een lang verhaal haha.

Met oud en nieuw hebben we niet zo veel gedaan. Naar feestjes mogen we hier niet dus we bleven thuis en hadden avonds wat films gekeken met de family. Met kerst hadden we al het vuurwerk afgestoken dus we hadden helaas geen vuurwerk meer. Een soort van traditie of gewoonte is dat ze om 12 uur naar buiten gaan en dan een paar keer met een geweer de lucht in schieten. Iedereen heeft hier veel geweren en pistolen en we hebben geen buren dus het is geen probleem. Het enige jammere aan oud en nieuw was dat we geen oliebollen hadden, jank. In het midden van die nacht besloten ik en Sanna om haar kitten te gaan wassen want hij stonk. Geen succes. Na onze beiden handen overal aan t bloeden waren zijn we maar gestopt.
Op 1 januari gingen we naar de oma van John. Daar was ook nog wat meer familie. Daarna gingen we uiteten bij Chilli’s. Zo lekker!! Die zondag gingen we middags sushi eten en daarna weer ons wekelijkse tripje naar Walmart (we gaan nogal vaak uiteten haha). Die dag was het super helder weer en ik en Sanna wouden altijd al een keer in de achterkant van een truck slapen. Dus wij vroegen aan John of dat oke was en dat was het haha. We hadden er kerst lampjes opgehangen en heel veel dekens en kussens in gelegd en ondanks dat was het suuuuper koud. Het was wel heel helder dus we zagen mega veel vallende sterren wat echt heel mooi was. Ergens midden in de nacht werd ik wakker en er zat ijs op de dekens en op mn gezicht. Nu vriest het hier bijna nooit en uitgerekend op de dag dat wij buiten slapen vriest het!
Op maandag hadden niet zo veel gedaan behalve tostis maken haha, had het zo gemist. Ze hebben gouda kaas bij de Walmart en dus dacht ik, laat ik eens iets echt Nederlands koken ;).
Dinsdag hadden we een soccer game en helaas heel snel 8-0 verloren.. Woensdag moesten we weer naar school en er was een BMX show. Drie jongen uit California kwamen langs en ze hadden hele show wat best wel leuk was. Toen vanaf woensdag ging ons nieuwe rooster in wat we tot en met het eind van het jaar hebben. Ik heb gelukkig nog maar 1 klas met Fieshmans ipv 4.. Dit is mn rooster

Math (met de freshmans….)
English 2
American History (hate it, we hadden in de eerste week al 3 toetsen!)
Track


Donderdag hadden we weer een soccer game en die ging heel erg goed! Helaas weer niet gewonnen maar het ging gewoon veel beter en iedereen was eindelijk een keer tevreden over een wedstrijd. Op vrijdag hadden we een pep rally, iedereen komt dan naar de gym en dan moedigen ze een team aan en er worden spelletjes gespeeld en soms hebben mensen een act. Nu was het de pep rally voor de Soccer! Het jongens en meisjes team moesten naar voren en dan stonden alle cheerleaders klaar en dan moesten door hun armen heen rennen en iedereen was aan het klappen en er was harde muziek dus dat was echt heel leuk en heel Amerikaans (helaas heeft het niet erg geholpen want we hebben nogsteeds geeneens game gewonnen..).
Op zaterdag gingen we weer voetballen met wat vrienden in Alexandia. Daarna gingen we met Tristan naar Diary Queen. So good… Had het lekkerste ijsje van mn leven, Chocolate and Salted Carmel truffels. Het was echt geweldig! Zondag gingen we naar Accademy, een hele grote outlet met sport kleding en spullen. Op maandag Begon track en ik had dus wat sport kleding nodig. De track try-out was op maandag en ik had het overleeft! Het was super zwaar en heel veel rennen maar toch best wel leuk. De eerste 1,5 maand is het alleen maar conditie en we rennen nu elke dag het vierde blok voor 1,5 uur. Mn benen begeven het nu wel een beetje haha. Vooral omdat we nu ook nogsteeds voetbal hebben dus dan hebben we track onder school tijd en soccer na school. Donderdag hadden we een game at DeRidder. Dat is zo’n 1,5 uur rijden en dus moesten we onder school tijd al weg en mistte we dus een halve les:). We stopte in de Alexandria mall om te eten. Na 1,5 uur rijden kwamen we aan in DeRidder en we hadden helaas weer verloren. Het was wel een super leuke wedstrijd en we hadden 1 keer gescoord!
Het weekend was een rustig weekendje. Zondag avond hadden we een bonfire feestje waar geen alcohol was en dus mochten we komen. Het was super gezellig en heb weer leuke nieuwe mensen leren kennen. Maandag was het Martin Luther King day en dus waren we vrij. s’Middags gingen we uiteten bij een Mexicaan (verrassend weer eens uiteten). Het was niet super maar ik had zo’n honger dus dan smaakt alles wel goed.
Dinsdag ochtend moesten we weer naar school. We liepen zoals gewoonlijk weer naar buiten naar de oprit waar de school bus om 06:10 komt. Om 15 over was die er nog niet, naja oke. Om 30 nog niet en dat is toch wel heel raar. Natuurlijk was het heel toevallig op die dag ook ijs en ijs koud dus gingen we binnen zitten wachten. Om 7 uur nog geen bus dus we belde de school. ‘De bus heeft pech dus hij komt eraan, de tijd weten we niet.’ Oh, Naja nog maar even wachten dan. Om kwart voor acht was er nog geen bus dus we hadden de school nog maar weer gebeld: ‘Oh, dat is wel raar. Naja dan kun je gewoon thuis blijven vandaag.’ Ik was eerst super blij natuurlijk want ik was heel moe, maar toen bedachten we ons, we hebben een game na school en we kunnen dan niet op school komen voor half 5 maar dan zouden we al zijn vertrokken want het was een uit game. Dus we hadden Connie geSMSt (ja hier SMSen ze alleen maar) en die had een kennis die ons naar school kon brengen. We kwamen 1,5 uur te laat en had dus jammer genoeg Math gemist, Balen!!!! ;). De wedstrijd hadden we natuurlijk ook weer verloren.
Op woensdag zat ik niet zo lekker in mn vel (heimwee en track was heel zwaar) maar gelukkig was het donderdag club-day op school en dat is altijd heel leuk! We hadden het over MardiGrass, een feest/vakantie achtig alleen in Louisiana. Niemand kon me precies uitleggen wat het was behalve dat er heel veel word gegeten. Het is ergens in februari geloof ik. Ze eten altijd Kingcake. Het is een soort cake met een vulling en suiker eroverheen met de kleuren paars, groen en goud (dat zijn ook echt de kleuren van Louisiana). Er word in de cake altijd een klein plastic babytje gedaan en de gene met het babytje erin moet de volgende Kingcake kopen. Drie keer raden wie het babytje had! Precies, ik. We gaan binnenkort met de exchange student club weer een dagje naar New Orleans dus dan bak ik wel een appeltaart voor in de auto of bus haha. We zouden die dag ook een soccer game hebben maar het regende heel erg veel dus ze hebben de wedstrijd verplaatst naar morgen, of voor in Nederland vandaag.
Vrijdag avond na school ging ik met Tristan en zijn jeugdgroep van de kerk mee. Ik denk dat ik in het enige gezin uit heel Louisiana terecht gekomen ben die niet naar de kerk gaat haha. Soms wel jammer want elke kerk heeft een jeugdgroep waar ze super leuke dingen mee doen. We gingen eerst sushi eten, verrassend!!! Toen gingen we naar een concert gebouw in Alexandria en daar was een concert met twee bandjes. Het was van de kerk dus het was allemaal Halleluja en iedereen stond te klappen en dansen en met hun armen omhoog te zingen voor god wat heel grappig was om te zien. De bandjes waren ook heel goed. Later gingen we nog wat drinken in een cafeetje in Alexandria. Sanna was die nacht logeren bij Cici en dus de volgende ochtend was ik alleen met Connie, geen idee waar John eigenlijk was?! We gingen samen met Zac, die dit weekend thuis was, sushi eten (wauw…) en toen shoppen in de Alexandria mall (dat was de tweede keer pas deze maand! Naja de maand is nog niet over).
Zondag hadden we ons wekelijkse tripje naar de Walmart en daarna gingen we langs Sonic (omg). Ik had voor t eerst een hotdog bij de sonic en hij was echt heel goed, met chilli en kaas erop… Ook natuurlijk weer mn vertrouwde cookie dough ijsje en mozzarella sticks… Oke genoeg over eten!!
In de avond ik en Sanna mee met Cici haar jeugdgroep in de kerk. Naja we gingen eigenlijk alleen maar een liedje zingen op t podium want het was speciale jeugd avond ofzo. Nou, ik kan dus echt niet zingen en had mooi geplaybackt.
Maandag hadden we onze laatste soccer training ooit. Ik geloof wel dat het de leukste training ooit was. Naja ik was keeper want ik had daarvoor al track en mn benen waren nogal moe. Toen zouden we dinsdag weer een game hebben maar ook die was afgelast door t weer. Stom! Die is verplaatst naar zaterdag. Dat word de laatste game ooit dan. Morgen hebben we een game in Leesville wat ook heel ver is dus we gaan onder schooltijd al vertrekken om onderweg ergens wat te eten. Dan hebben vrijdag Senior Night soccer game. Voor de game moeten alle senioren en exchange students met hun ouders, in ons geval host ouders, over t veld lopen en dan word er fanalen over je verteld en dan krijg je een cadeau van coach. Heb er super veel zin in want dan komt er ook veel publiek. Naja eerst focus ik me op de game morgen. We hebben er nog 3 te gaan en zou toch echt leuk zijn als we in ieder geval één game zouden winnen!! Of een gelijk spel ouzo, maar niet wéér met 8-0 verliezen…

Over twee maanden komen mam en Juul al en we gaan samen met Sanna een paar dagen naar New Orleans. Ik heb er super veel zin en kan echt niet wachten. Als ze weer naar huis gaan is het ook nog maar twee maanden en dan kom ik al weer thuis. Ik heb mn tickets al gekregen. Ik vlieg op 31 mei van Alexandria naar Dallas naar Chicago naar Londen naar Amsterdam… Heel fijn haha. Ik kom op 1 juni aan om half 4 (hint) en doe er meer dan 24 uur over!!! Whoeee. Nou eigenlijk wil ik daar nog helemaal niet aan denken en hier nog zoveel mogelijk leuke dingen doen. Ik heb heel erg veel zin in het track seizoen en alle meets (wedstrijden). Ik kan totaal niet rennen en hardlopen dus dat word vast net zo’n seizoen als soccer!! :) Track is atletiek. Dus na 1.5 maanden conditie trainen gaat coach kijken waar iedereen goed in is. Je hebt dus hardlopen met allemaal verschillende afstanden, hordes, ver springen, hoog springen en allemaal dingen gooien.
Jacky word binnenkort gecastreerd. Hij is zo irritant en maakt in de nacht iedereen wakker en haalt mn hele kamer overhoop. We kunnen de katten in de nacht niet naar buiten doen omdat er heel veel vossen en Cougars zijn. Ook valt die de andere kat aan. Natuurlijk is Sanna haar kitten super lief en schattig en slaapt de hele nacht..

Liefssssss

  • 28 Januari 2016 - 12:39

    Babs:

    Wauw vivian klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt daar! Geniet er van en hoop dat je me niet teveel mist hihi
    Xoxo

  • 28 Januari 2016 - 12:50

    Lies:

    Wat leuk

  • 28 Januari 2016 - 13:06

    Lieke:

    Leuk ja leuk<3333333


  • 28 Januari 2016 - 17:29

    Evelien:

    Ha Vief. Zorg nou dat je tenminste 1 soccergame wint. Bij track is het hoogspringen misschien nog wat voor je. Met hardlopen ga je vast ook weer alles verliezen. Maak er nog wat leuks van de tweede helft van het jaar!
    Juul en ik verheugen ons op het weerzien in maart.
    Kus mam

  • 28 Januari 2016 - 23:49

    Martin Kern:

    Wat en leuke verhaal . Ik kan niet meer wachten om je weer te zien. Kus pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fishville

High School Year

Eind juli ga ik naar Louisiana voor een jaar high school!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2016

laatste twee weken

07 April 2016

Nola

11 Maart 2016

februari-maart

28 Januari 2016

Januari

27 December 2015

Christmas
Vivian

Mijn leven in Louisiana

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 15760

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 01 Augustus 2016

High School Year

Landen bezocht: