Nola - Reisverslag uit Fishville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu Nola - Reisverslag uit Fishville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu

Nola

Blijf op de hoogte en volg Vivian

07 April 2016 | Verenigde Staten, Fishville

Hallo iedereen,

Het is net springbreak geweest en het was zoooo leuk. Helaas moesten we maandag weer naar school, dat was de laatste vakantie voor de zomer. Over 55 dagen kom ik al thuis!!!

Ook in Nederland was het in het nieuws, de overstromingen in Louisiana. Wij waren daardoor 3 dagen vrij van school (niet dat iemand dat erg vond) door de regen. Heel veel ‘Dirtroads’ waren overstroomd en dus konden mensen niet weg van hun huis, of met een bootje. Thankgod wij wonen op een heuvel. Een vriendinnetje kan nog steeds niet in der huis! Het water is sinds vorige week uit der huis maar het is nu onbewoonbaar en alles beneden moet opnieuw. Ik ging met John mudriding. Op een quad crossen door de modder en plassen. Super gaaf! en zag een slang.
Precies dat weekend hadden we met de exchange students van onze organisatie een uitje naar de Tabasco fabriek. Dat is een pepersous die heel bekend is overal en hier gemaakt word. Ik vind het niet zo lekker (wow mam er is toch iets hier wat ik niet lekker vindt). Ik bleef dat weekend bij Sheila, de coördinator, slapen samen met Viola! Het was super leuk om der weer te zien en bij te praten. Ik ging samen met Sheila Viola ophalen in Mississippi en we zijn onderweg bij 5 Walmarts gestopt, 5!!
De fabriek was wel leuk, niet heel bijzonder maar daarna gingen we naar een park en heb toen voor het eerst wilde krokodillen gezien van heel dichtbij. Dat was wel het toppunt van de dag, of misschien de Cane’s die we daarna hadden..
In de week dat we weer naar school gingen kwam er een tornado over de school. Natuurlijk kwam die precies om kwart over drie als de school net uit is en dus moest iedereen een uur langer in de school zitten, heel fijn. Hij had geloof ik niks ergs aangericht.
Op vrijdag was het ‘twinday’ en dus moest je met iemand als twins gaan. Dat leek me heel leuk want dan hoef je dat stomme school uniform niet aan maar het track team had besloten om met zn alle de track warm ups te dragen. Dat is een model-loos wit t-shirt met track enzo erop, een wijde joggingsbroek, ja wijd, en een gelukkig wel leuke sweater. We hadden die dag ook een weer een track meet, (de gene hiervoor werd afgelast met de overstromingen) en het was in Tioga. Ik zag weer wat oude bekende en dat was dus heel leuk. Helaas regende het weer heel hard en werden alle field events afgelast… Weer geen meet voor mij dus. En ze worden ook niet verplaatst, gewoon helemaal afgelast. Gelukkig komen er nog 3 meets. We trainen nogsteeds elke dag 1,5 uur.
Op de zaterdag gingen ik met Connie en John naar een groot toneelstuk van Zach, Connie’s zoon. Hij zit op de universiteit in Pineville en doet een toneelopleiding. We waren al een keer eerder naar een toneelstuk geweest maar daar snapte ik niks van, deels door de taal want ze praatte toen met een heel diep Texas’ accent. Dit toneelstuk was heel erg leuk en ging over piraten. Er werd veel gezongen en gedanst en dus was het was het wat minder saai. Daarna gingen we naar een Japans restaurant.
Op dinsdag ging ik kijken bij mn eerste softbal game. Het was leuk maar toch is een best wel saaie sport om te kijken. Het is vast leuk om te spelen maar het duurt zo lang. De gene die met een knuppel achtig de bal met raken slaat altijd eerst 5 keer mis en dan rennen ze een paar meter (met een beetje geluk) en dan gaat dat zo 2 uur lang door. Maar zo voor een keertje is het wel leuk.
Donderdag was het een half day en vrijdag waren we vrij voor pasen. Toen was het eindelijk SPRINGBREAK! Het waren 3 heeele lange dagen wachten op mam en juul maar heb het overleeft. Connie en ik hadden veel in de tuin gewerkt en veel schoongemaakt. Op paasochtend, zaterdag, had connie me een mega emmer helemaal vol met chocola en marshmallows en van alles gegeven voor pasen haha. Toen zondag middag kwam Sanna langs en rond 4 uur ouzo kwamen mam en juul eindelijk aangereden. Ze waren eerst een paar dagen naar New York geweest en vlogen toen naar New Orleans en moesten dus nog 4 uur rijden… Het was super fijn om mam weer te zien (ja juul ook) en elkaar gewoon weer even te knuffelen. Het was heel leuk om ze aan John en Connie voor te stellen. Toch een beetje apart om dan ineens buiten met zn alle daar buiten te zitten, mn echte familie en mn host family! Ze waren best moe van de Jetlag en New York en dus bleven we niet tot heel laat op. De volgende dag hebben we lekker (Amerikaans) ontbeten en zijn we door gegaan naar Grant High School. We hadden track practice in de break maar ik hoefde niet te komen en dus gingen we daar even kijken. Toen kwam een lerares van school met de sleutel van de school en dus kon ik ze een rondleiding geven door de hele school. Ze vonden het vooral heel Amerikaans haha. Daarna nog even naar de Alexandria mall gegaan en ze hebben hun eerste Sonic experience gehad! (ze wouden graag zien waar ik veel tijd heb besteed dit jaar haha). Dinsdag zijn we naar New Orleans gereden maar een omweg gemaakt over Natchez, Mississippi. We beleven tot vrijdag ochtend in New Orleans en we hebben echt hele leuke dagen gehad. Heel veel van de stad gezien, een swamp tour gemaakt, NBA basketbal game gekeken, veel gegeten, veel geshopt, en nog veel meer! Het leek net alsof ik nooit weg ben geweest. Daarom viel het afscheid ook wel heel erg tegen. De dagen vlogen voorbij en vond het ook echt echt echt niet leuk om ze dan weer te zien gaan. Gelukkig zie ik ze over 2 maanden weer, maar over 2 maanden moet ik alles hier ook weer achterlaten wat ook echt echt echt niet leuk wordt. #struggles , er nog maar even het beste van maken. Zondag ging ik naar Sanna. Ze heeft een heel groot zwembad in de tuin en het was rond de 28 graden dus daar hebben we ons heerlijk een dagje vermaakt. Deze hele week was het tuiden de 26 en 29 graden en zon!
Morgen hebben we weer een track meet, naja het word pas mn tweede, en daardoor worden we om 11 uur al uitgecheckt omdat t zo ver rijden is, Chill! Vrijdag gaan we met de exchange students van de school een dagje naar New Orleans. we verzamelen om 6 uur op school..

Doeiiii! liefs uit Fishvilleeeeeee

  • 07 April 2016 - 04:11

    Mam:

    We hebben een fantastische week samen gehad, dankjewel Vief! We tellen af tot je weer thuis kont maar eerst nog een paar PR's gooien met die kogel hoor!

  • 07 April 2016 - 04:21

    Bruh:

    Gaaf vief!! Tot over twee maanden.
    Maar zoals us mem zegt: eerst verder dan een meter gooien met die bal

  • 07 April 2016 - 08:21

    Babs:

    Ik wacht op je met kinderchampagne

  • 07 April 2016 - 08:32

    Martin Kern:

    Mooi Blog Vief. Wij missen je ook en verheugen ons op je over 55 dagen weer te zien . Liefs pap

  • 07 April 2016 - 08:36

    Anne :

    Nog 55 dagen! ❤

  • 07 April 2016 - 10:18

    Jans:

    Lieve Viev,
    Wat een leuk verhaal weer. Gisterenavond je moeder gesproken en jullie hebben beiden hetzelfde verhaal. Ha ha. Heerlijk voor jou om je moeder weer te kunnen knuffelen, maar dat vond zij zelf ook hoor!
    Ik begrijp je dubbele gevoel. Leuk om naar huis te gaan, maar ook niet leuk om weer afscheid te moeten nemen. Maar dat is ook een goed teken, want dan heb je het ook naar je zin bij de Amerikanen. Je beleeft wel ontzettend veel en dat is natuurlijk vreselijk leuk.
    Geniet er nog even van en tot gauw op Schiphol.
    Liefs,

  • 11 April 2016 - 23:20

    Jochem Grin:

    Leuk om je verhalen te lezen Vief! Doet me denken aan mijn eerste exchange in Vancouver. Wie weet kom je er later weer terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fishville

High School Year

Eind juli ga ik naar Louisiana voor een jaar high school!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2016

laatste twee weken

07 April 2016

Nola

11 Maart 2016

februari-maart

28 Januari 2016

Januari

27 December 2015

Christmas
Vivian

Mijn leven in Louisiana

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 15769

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 01 Augustus 2016

High School Year

Landen bezocht: