Eerste schooldagen - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu Eerste schooldagen - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Vivian Kern - WaarBenJij.nu

Eerste schooldagen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

12 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Pineville

Helloooo,

De eerste 2 school dagen zitten erop en het was leuker dan ik had gedacht! jaja, ook school kan soms leuk zijn, is vast alleen het begin, alles wat nieuw is is leuk ;). Vrijdag ochtend is Sanna naar der eigen gezin vertrokken. Geen idee wat ik toen die dag gedaan heb. Op zaterdag gingen ik zwemmen samen met Cindy bij een zwembad 10 minuten rijden. Het was eigenlijk te warm, 114 F! (42 graden). Toch was het leuk maar we bleven niet zo lang. In de avond gingen we Rikke van de airport halen en daarna uiteten. We moeten de kamer delen maar het is echt heel erg gezellig gelukkig. Zondag gingen we shoppen voor onze school kleding maar ik geloof dat heel Amerika dat ook dacht dus het was druk en mijn maat hadden niet meer. Ik had gelukkig al wel een setje kleren dus we gingen gister weer shoppen en toen hadden ze het wel. Maandag hebben we niet zo veel gedaan want we waren moe. Dinsdag moesten we naar school en we waren best nerveus. We moesten eerst ongeveer 2 uur wachten en toen konden we eindelijk vertellen welke vakken we graag wilden. Dit is mijn rooster:

1. Accounting
2. English
3. Biology
4. Calculus
5. US History
6. Gym (Cheerleaden)
7. Spanish

We beginnen ochtends om 07:15 en de schoolbus haalt ons op om 06:10 (!). Ook hebben we elke dag precies de zelfde uren achter elkaar en zijn we om half 3 uit. 1 min later vertrekt de school bus al en die wacht niet. En.... We zitten beide bij de Cheerleaders!!! We hoefde geen try-outs te doen ofzo maar gewoon een beetje zeuren en veel vragen ;). Onze cheerleader groep heet de Boosters. Je moet hier eerst minimaal een jaar bij zitten wil je naar de andere cheerleader groep kunnen. We zijn dus wel een van de oudsten. Wij moeten bij elke game van Footballers cheeren wat elke vrijdag is. Dat betekend dus dat we elke vrijdag in ons cheerleader pakje naar school moeten. Ons pakje moet nog besteld worden en dat duurt 6 weken dus nu hebben we wat te leen.
Op school vind iedereen ons (de 6 exchange students) best interessant alleen weet niemand (niemand) waar Nederland ligt en hoor ik zo'n 1000 keer dat ik mooi haar heb, bedankt! De school is 50/50 (zwart-wit, niet racistisch) en niet zo heel groot, 1100 leerlingen. Toen ik vertelde dat mijn school in Nederland 16000 leerlingen heeft geloofde ze me niet haha. Oh, en de school lunch is niet te kanen. De eerste dag wist ik dat niet dus haalde ik dat, pizza met een bedorven appel en perzik uit blik. Vanochtend had ik dus maar mn eigen broodjes meegenomen. Ik zag dat de lunch vandaag Hotdogs waren met patat en chocomelk.En dan vinden ze het zo gek dat de helft te dik is. Ook kan je op school ontbijten maar dat zag er nog viezer uit.
Cheerleading trainingen zijn elke dag het 6e uur en vanaf volgende week ook na school, en dan vrijdags de games waar je het allemaal voor doet natuurlijk. Dat word een hoop cheerleaden dit jaar!!

Het Engels praten gaat best goed maar is zo vermoeiend. Wel gaat het steeds iets makkelijker en gelukkig kunnen mensen me verstaan. Ook zeggen mensen dat ik een leuk accent heb haha. Ook spreken wild vreemde mensen me aan om te zeggen dat ik mooi haar heb of dat ik lang ben. Met Calculus zijn we in de Advance klas gestopt en ik snapte van de eerste les al niks. Deels door de taal maar ook het wiskunde zelf niet. Ze vroegen (toen ze mn rooster gingen maken) of ik goed was in wiskunde. Nou, op vmbo was wiskunde mn beste vak maar het school systeem in Nederland is heel wat anders. Ook snappen ze niet dat ik op mn 15e mn 'High school' al had afgerond haha.

liefsss






  • 13 Augustus 2015 - 21:52

    Mam:

    Ha lieve Vief. Fijn dat het leuk is op school. Doe je best maar met cheerleaden en calculus. Vanaf Vlieland krijg je van de hele familie de groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pineville

High School Year

Eind juli ga ik naar Louisiana voor een jaar high school!

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2016

laatste twee weken

07 April 2016

Nola

11 Maart 2016

februari-maart

28 Januari 2016

Januari

27 December 2015

Christmas
Vivian

Mijn leven in Louisiana

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 15771

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 01 Augustus 2016

High School Year

Landen bezocht: